Cum să depășiți analiza performanțelor în plină pandemie

By | 03/03/2021

În multe locuri, analiza performanțelor poate reprezenta una dintre cele mai stresante perioade a anului…

„Nimănui nu-i place această analiză a performanțelor. Oamenilor nu le place să o facă, angajaților nu le place să o primească, iar celor de la resurse umane nu le place să-i coordoneze,” spune Marie McIntire, coach de carieră în SUA și autor a „Secrets to Winning at Office Politics”.

Și pentru că această evaluare s-ar putea să arate mult diferit în cazul multor companii anul ăsta, e chiar de înțeles de ce prea puțină lume e dornică să privească peste umăr la 2020. Dar e necesar! Fie că ați încercat să vă adaptați la munca de la distanță, luptându-vă să echilibrați școala online a copiilor cu sarcinile zilnice de serviciu ori pur și simplu v-a fost mai greu să vă concentrați cu toate știrile care veneau peste voi din toate colțurile lumii, este mai important decât oricând să ne facem o idee despre așteptări și priorități.

Și tot McIntire spune că „este destul de important să știm ce gândește șeful atunci când lucrăm de la distanță și în anumite circumstanțe speciale.”

Deci chiar dacă managerul nu este foarte dornic să facă o evaluare, ea ne recomandă să solicităm o întâlnire pentru a privi în urmă și a stabili obiectivele pentru acest an.

Iată cum puteți naviga prin această evaluare a performanței în mijlocul pandemiei.

Făceți-vă un plan

O evaluare a performanței ar trebui să fie o conversație nu un discurs, așa că trebuie să veniți pregătiți cu o listă cu realizările voastre cele mai importante, cu noi obiective și puncte dureroase sau cu cereri pe care vă doriți să le discutați.

Poate exista un efect „sezonier” când vine vorba de realizări, așa că ar fi bine să treceți în revistă întregul an, inclusiv perioada dinaintea pandemiei, care ar putea fi trecută cu vederea.

„Până la urmă angajatul trebuie să fie capabil să-și evidențieze rezultatele, nu managerul,” adaugă jane Scudder, leadership și executive coach. „Chiar și cei mai buni manageri nu pot fi conectați în permaneță la rezultatele tuturor.”

Un alt coach de carieră, Hallie Crawford, recomandă pregătirea a trei povești de succes despre care să fiți gata să vorbiți. „Includeți în povești și de ce a fost un succes și cum ați contribuit la el, adăugând și trei zone pe care vreți să vi le ameliorați ori să le aduceți la normal, împreuno cu țintele pentru anul în curs.”

Nu deveniți defensivi

Feedbackul negativ e greu de digerat. Dar încercați să nu deveniți defensivi și păstrați-vă mintea deschisă. Cheia este să vă concentrați asupra viitorului când discutați un feedback negativ.

De exemplu, dacă șeful aduce pe tapet un proiect care a fost întârziat, McIntire sugerează să spuneți că îi înțelegeți îngrijorarea și știți ce trebuia să faceți altfel pe viitor. Sau puteți prezenta un plan de evitare unopr noi ratări a unor asemenea termene de livrare.

„Dacă începeți o discuție în contradictoriu cu șeful sunteți pierduți,” spune ea. „Evaluarea a fost făcută și nu îl veți convinge să-și schimbe părerea.”

Dați-i și șefului un feedback

Lucrul de la distanță aduce un set unic de provocări. Și uneori, problema este chiar șeful. Poate că nu aveți un set clar de priorități și comunicarea este suferindă…

De exemplu, dacă problema constă în nevoia de a comunica mai mult cu șeful, Crawford sugerează să spuneți ceva de genul: „Dacă am putea avea mai multe întâlniri, acest luc ru m-ar putea ajuta să fiu mai eficient.”

Dar ridicarea problemelor la fileu în fața șefului poate fi dificilă. Atunci când prezentați o problemă, concentrați-vă pe modalitatea prin care schimbarea vă va face un angajat mai bun și îi va aduce beneficii managerului și companiei.

Fiți deschiși în privința nevoilor, dar nu prea deschiși

Mulți angajați lucrează în situații departe de cele ideale atunci când o fac de la distanță în această perioadă, ceea ce le poate afecta munca și poate necesita flexibilitate în privința programului.

Dar cât de sinceri puteți fi cu șeful?

„Nu vreți să se pună problema abilității de a vă face treaba,” spune McIntyre. „Ceea ce doriți să faceți este de a-l lăsa să afle despre orice circumstanțe neobișnuite sau dificile.”

Atunci când abordați subiectul concentrați-vă asupra părților pozitive. De exemplu, începând mai târziu ziua după ce copiii fac școală de la distanță și lucrând mai târziu seara, puteți deveni un angajat mai eficient.

„Eu cred că este bine să supra-comunicați aceste nevoi…” spune Crawford. Dar sfatul ei este să nu porniți conversația de la vreun punct dureros.

„Nu le-aș aminti de la început. Faceți asta mai aproape de mijlocul sau de sfârșitul conversației,” vă sfătuiește ea.

Alte articole interesante:

Cum să dați mai multă forță CV-ului dumneavoastră

Despre bogăție și succes

Schimbarea în 8 pași după Kotter

Formula succesului care conduce spre fericire

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *