Blog

Blog
Finanțarea întreprinderii dumneavoastră – 3 minute pentru a convinge

Comments (0) - Uncategorized

Finanțarea întreprinderii dumneavoastră – 3 minute pentru a convinge

Dacă vă mișcați în lumea antreprenoriatului cunoașteți cu siguranță termenul de „elevator pitch”. Acest exercițiu, care constă în seducerea investitorilor potențiali în 3 minute, a devenit inconturnabil pentru creatorii de întreprinderi în căutare de finanțare. Pentru a convinge într-un timp foarte scurt se impun câteva lucruri de făcut în prealabil.

Pitch-ul?

Pitch-ul (sau elevator pitch) ne vine direct din State. Practica constă în a convinge pe cineva referitor la un proiect sau o ambiție personală în maximum 3 minute, imaginat ca o perioadă petrecută în tete-a-tete într-un ascensor (de unde noțiunea de „elevator pitch”). Dacă sunteți în plin proces de creare a unei întreprinderi, acesta va fi un punct de trecere obligatoriu, în cadrul serilor de networking, dar și în căutarea unei finanțări. Pentru o prezentare de top, vă prezentăm o derulare ordonată a argumentelor dumneavoastră.

Primul minut: direct la subiect

Cele mai bune discursuri sunt cele care încep cu o constatare. Nu ezitați să introduceți direct:

  • Sectorul de activitate în care evoluați;
  • Deficiența constatată pe piață;
  • Produsul sau serviciul „far” pe care-l propuneți;
  • Nevoia actuală la care răspunde întreprinderea voastră (nevoie care, în mod evident, acoperă deficiența precizată);
  • Viziunea dumneavoastră asupra întreprinderii, valorile personale vehiculate de proiectul vostru.

Sfatul meu este să evitați jargoanele tehnice proprii sectorului dumneavoastră de activitate. Fiecare trebuie să reușească să înțeleagă contextul în care evoluează proiectul dumneavoastră.

Minutul 2: geneza

„De unde provine această idee strălucită?”, se întreabă audiența. Profitați pentru a descrie competențele membrilor fondatori și a povesti geneza proiectului dumneavoastră. Complementaritatea echipei va fi scoasă în față și asta pentru vă a dovedi capacitatea de gestionare a unei întreprinderi.

Sfatul meu este să intercalați un grăunte de umor sau o anecdotă personală legată de geneza proiectului de creare a întreprinderii. Acest lucru aduce un capital de simpatie și place investitorilor.

Minutul 3: avantajele concurențiale

Nu vă mai rămâne decât un minut pentru a derula punctele tari ale conceptului dumneavoastră. Gândiți-vă cum le puteți sintetiza:

  • Clientela țintă pe care v-o doriți (de exemplu: femei între 25 și 35 de ani cu o poziție socio-profesională ridicată) și poziționarea dumneavoastră (de exemplu: o poziționare pe nivelul calitativ superior);
  • Avantajele concurențiale, aceste mici plusuri care vă diferențiază de concurenți;
  • Un rezumat al strategiei voastre (de exemplu: distribuția produselor prin intermediul e-buticurilor, o comunicare bazată pe rețelele sociale etc.);
  • Rata de rentabilitate proiectată la 3 ani;
  • Totalul nevoilor de finanțare solicitat.

Și un ultim sfat: fiți atenți, mulți „pitcheri” uită să precizeze de ce fac asta. Această precizare este totuși ideală pentru o concluzie rapidă!

Și am ajuns! Cele 3 minute reglementare s-au scurs. Ați știut să sintetizați elementele forte ale proiectului vostru. Bineînțeles, un pitch reușit necesită o postură adecvată, un debit verbal dozat și un minim de antrenament. Inconturnabil, este punctul de plecare pentru orice întreprindere în căutare de finanțare.

Câteva articole complementare:

Cele 7 păcate financiare capitale ale antreprenorului începător

Organizarea corespondenţei electronice

Managementul colaborativ

Despre schimbarea jobului și cum să luați o decizie bună

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *