Blog

Blog
Cum să vă dezvoltați empatia

Comments (0) - Uncategorized

Cum să vă dezvoltați empatia

Competența dumneavoastră emoțională este cea mai importantă în materie de management și relații cu ceilalți. Empatia nu vă cade din cer, o puteți învăța și o puteți mări de-a lungul întregii vieți. Este cu siguranță atuul cel mai important de dezvoltat pentru optimizarea performanței dumneavoastră ca manager.

Beneficiile empatiei

„Empatia” vă definește capacitatea de a simți emoțiile celuilalt și de a vă imagina ceea ce poate să gândească sau să simtă. Empatia afectivă acoperă senzațiile și sentimentele pe care le aveți ca răspuns la emoțiile celorlalți, modul în care vă simțiți stresați când detectați teama sau anxietatea la aceștia. Empatia cognitivă se referă la capacitatea voastră de a identifica și a le înțelege emoțiile.

Empatia vă ajută să vă puneți în pielea lor, este un ingredient fructuos al relațiilor dumneavoastră pentru a înțelege puncte de vedere, nevoi, intenții. Ea vă reduce prejudecățile, favorizează actele de altruism, luptă împotriva diferențelor, încurajează întinderea unei mâini celui care nu se află în grupul dumneavoastră social și vă ajută să coordonați mai bine o echipă.

Ameliorarea propriei empatii în fiecare zi

Vă puteți îmbunătăți relațiile adoptând comportamente potrivite. Cea mai bună practică zilnică este de a vă hrăni empatia concentrându-vă asupra celorlalți, asupra comportamentelor și expresiilor lor. Ieșiți din propria minte pentru a simți și a înțelege la ce sunt confruntați, mai ales interziceți-vă să răspundeți în locul lor, dar identificați care ar putea fi răspunsul lor. Unii cred de asemenea că explorarea unor lumi imaginare vă face mai empatici. Cititorii de ficțiune știu mai ușor decât majoritatea să se acordeze cu emoțiile și intențiile celorlalți. A vă alătura unui grup este de asemenea un mijloc bun, pentru că a face ceva împreună stimulează empatia. Practicați jocuri. Concurența vă ajută să vă creați un model mental al gândurilor și intențiilor celuilalt.

A deveni un ascultător activ

Empatia necesită o ascultare activă. În loc să reflectați la ce veți răspunde în timp ce celălalt vorbește, concentrați-vă la ceea ce spune și numai la asta. Dacă o faceți cu adevărat bine, veți fi în măsură să primiți informații suplimentare, pentru că persoana va exprima mai mult decât ar fi făcut-o în mod normal fără atenția dumneavoastră. Ascultarea dumneavoastră activă mărește numărul acelora care sunt atrași de către voi.

Uciderea prejudecăților și stereotipurilor

O știți deja, pentru a crește trebuie să vă împingeți în afara zonei proprii de confort. Cea mai bună manieră este de a încerca să cunoașteți persoane diferite de voi. A găsi pe cineva cu care nu vă simțiți bine pentru că sunteți diferiți vă obligă la un adevărat demers de descoperire. Veți căuta ceea ce aveți în comun, veți detecta modurile de gândire al grupurilor cu care în mod normal nu mergeți pe același drum. Este o bună terapie a sensibilității dumneavoastră și vă eliberează de filtrele deformante prin care le priviți.

Dezvoltarea curiozității la adresa altora

I-ați pus vreodată întrebări persoanei care vă face curat în birou? Ați întrebat-o cum trăiește, despre familie, prieteni, vise, aspirații? Ieșiți în mod deliberat din zona voastră de confort și încercați să aflați mai mult despre aceste persoane. Puteți fi surprins de ceea ce veți descoperi.

A petrece timp în locul altcuiva

Directorul unui lanț de restaurante s-a angajat ca spălător de vase pentru a trăi cu ceilalți experiența zilnică și condițiile în care-și exercită această meserie. O experiență care i-a schimbat viața, furnizându-i o înțelegere a acestui mod de funcționare, a stării de spirit a persoanelor care muncesc în acel loc și a ceea ce putea face pentru a îmbunătăți situația. Fiecare în domeniul său are posibilitatea să descopere singur cum trăiesc ceilalți, cum îndură condiții de muncă penibile și să înțeleagă mai bine deciziile de management pe care le poate lua.

Partajarea emoțiilor

Cel mai bun mod pentru a câștiga încredere este de a vă deschide în fața celuilalt, de a partaja emoții sau sentimente. Și nu de a vă povesti viața în primele cinci minute ale întâlnirii. Cu cel pe care-l cunoașteți, împărtășiți-vă temerile, bucuriile și aspirațiile, dându-i astfel posibilitatea de a face la fel, de a avea o conversație mai profundă. Arătând o anumită vulnerabilitate, vă arătați mai uman și-l invitați și pe celălalt să vă încredințeze bucuriile și necazurile sale.

Articole complementare recomandate:

Greșeli uzuale pe care noii manageri ar trebui să le evite

Încă nu este înțeleasă diferența dintre schimbare și transformare

Managementul trebuie să țină pasul cu lumea care accelerează

Citate despre CV, căutarea de job-uri și recrutori

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *