Blog

Blog
Democratizarea managementului de tranziție

Comments (0) - Uncategorized

Democratizarea managementului de tranziție

De câțiva ani se observă o creștere a cererii de manageri de tranziție la nivelul întreprinderilor mari și mijlocii. Această tendință se explică prin creșterea riscurilor cu care se confruntă societățile comerciale: înăsprirea regulilor de conformitate, moduri de finanțare din ce în ce mai complexe sau reglementări internaționale într-o continuă mișcare. Iar recrutarea unui „super expert independent față de întreprindere” devine o necesitate și o protecție suplimentară în fața riscurilor.

Super experți independenți față de întreprindere

Întreprinderile fac față unor noi provocări, iar diferitele compartimente vor trebui să dea dovadă de o foarte mare flexibilitate, agilitate și să adopte un nou mod de organizare o dată cu apariția „super experților independenți față de întreprindere” chiar în interiorul și în ADN-ul organizațiilor, comitetul de direcție, cu câteva exemple de misiuni: creșterea ponderii digitalizării și transformarea numerică ori integrarea noilor achiziții într-un mediu multicultural.

Creșterea ponderii digitalizării și transformarea numerică

Proiectul strategic pentru competitivitatea întreprinderilor în următorii 5 ani, în care transformarea digitală este o necesitate, face necesar acompaniamentul unui expert cu o dublă competență în marketing și în IT, cu o fibră puternică de comunicare, pentru că o transformare numerică necesită adeziunea ansamblului organizației.

Integrarea noilor achiziții într-un mediu multicultural

Cu o piață internațională din ce în ce mai axată pe creșterile externe, un expert al marketingului internațional, al managementului multicultural și al proceselor din întreprindere este indispensabil pentru a scurta timpul de integrare a celor două structuri și de a diminua acele costuri ascunse și inerția legată de aceste operații. Sosirea acestor manageri de tranziție în inima organizației, pe lângă avantajul financiar, permite înconjurarea cu experți. În cazul achiziției sau a deschiderii unei noi unități într-un mediu nou, eu sunt adeptul unui om al locului, care să aibă deschidere către ambele culturi.

Atuurile managerului de tranziție

Managerul de tranziție este, ca o regulă generală, experimentat, independent, orientat spre rezultate și discret:

  • Experimentat, înseamnă adesea un fost director de întreprindere sau departament;
  • Independent de cultura și/sau istoricul întreprinderii în care intervine;
  • Orientat spre rezultate prin intermediul unui contract specific – are un obiectiv precis de atins într-un interval de timp dat;
  • Discret, o clauză de confidențialitate este integrată unui asemenea contract.

Democratizarea acestui nou mod de organizare flexibil, în mod proiect, trebuie să permită întreprinderilor să accepte provocarea „agilității” în fața unei concurențe internaționale din ce în ce mai rapidă, securizând la maximum în același timp organizația existentă!

Alte articole care v-ar putea interesa:

Utilizați ziua de luni pentru a fi productiv toată săptămâna

Ați fost eficient în această săptămână? Despre feedback-ul propriu

Care sunt cele mai mari greșeli de evitat în implementarea managementului schimbării?

10 definiții pentru leadership

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *