Blog

Blog
3 surse de finanțare pentru crearea unei întreprinderi

Comments (0) - Uncategorized

3 surse de finanțare pentru crearea unei întreprinderi

Ați decis să vă creați propria afacere și trebuie să reușiți să treceți de prima etapă, cea a găsirii ușii la care să bateți pentru a convinge investitorul cel mai pertinent în raport cu proiectul dumneavoastră. Iată cele 3 surse de finanțare cele mai utilizate de către antreprenori, atunci când nu se pot descurca cu fondurile proprii.

Banca are criterii stricte

Bnaca este intransigentă! Ea vă poate acorda un împrumut profesional cu condiția justificării unui aport destul de important din resursele personale, în raport cu nevoia evaluată prin intermediul unui plan de afaceri. În plus, dacă își poate arăta un oarecare entuziasm față de investițiile voastre materiale, va fi prea puțin înclinată să vă finanțeze nevoile care nu sunt amortizabile din punct de vedere contabil, cum ar fi nevoia unui fond de rulment, stocul de pornire, comunicarea inițială, etc.

„Business angels”

Daccă dezvoltați un proiect a cărui nevoie de fond de rulment devine consecventă și depășește posibilitățile bancare, vă puteți întoarce spre rețelele de investitori externi, sau „business angels”. Proiectul dumneavoastră va fi finanțat grație unor participări la capitalul firmei voastre. Acești investitori devin asociații dumneavoastră, participă la adunările generale și sunt remunerați din beneficiile companiei. Nu intrați în panică! Există soluții pentru a vă păstra puterea de decizie în companie, în ciuda sosirii noilor investitori, de exemplu crearea unui pact al acționariatului.

Finanțarea participativă

Platformele de finanțare participativă pun în relație inițiatorii de proiecte cu internauții doritori să contribuie la dezvoltarea economiei. Conceptul este interesant pentru că permite recoltarea unor donații din partea unor particulari, care nu sunt foarte atenți întotdeauna la rentabilitatea firmei. Puteți atrage donatorii propunându-le în contra-partidă produse, o serată de inaugurare și, bineînțeles, o dobândă atractivă. Crowdfunding-ul este o alternativă pentru proiectele care nu îndeplinesc criteriile bancare, dar trebuie să atrageți suficient de mulți internauți pentru a vă completa bugetul. Această soluție este utilizată frecvent într-o primă etapă, înainte de a solicita alți actori. Există mai multe platforme dedicate acestei forme de finanțare, unde pot fi găsite proiecte interesante.

Alte articole complementare:

Tendințe în practica de leadership

Lideri și manageri învățați să îmbrățișați

Deveniți coach-ul propriei schimbări profesionale în 5 etape

Transformarea digitală – de unde am plecat și cât mai avem de mers

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *