Blog

Blog
7 modalități care vă ajută să fiți un lider mai plăcut

Comments (0) - Uncategorized

7 modalități care vă ajută să fiți un lider mai plăcut

Cine nu vrea să fie plăcut de către angajații săi? Iată câteva sfaturi pentru a nu fi doar un lider plăcut, ci unul mai bun pentru echipa dumneavoastră.

Deși a fi proprietarul unei afaceri nu este un concurs de popularitate, poate fi încâtător să fiți și plăcuți. Cu toții tânjim după relații de susținere, pozitive și pline de energie cu oamenii care lucrează pentru noi. De fapt aceste sfaturi sunt strategii pentru a deveni mai buni ca lideri. Folosiți-le și vă puteți accelera succesul în afaceri, generând în același timp bunăvoință.

Folosiți cuvintele cele mai puternice

Dale Carnegie a fost cel care ne-a spus că numele unei persoane este „sunetul cel mai dulce și cel mai important”. Nu vă ascundeți în spatele scuzei că nu vă amintiți niciodată numele persoanelor. Învățați prenumele și numele angajaților și folosiți-le. Nimic nu-i face pe oameni să se simtă mai insignifianți decât un șef care nu se obosește măcar să le învețe numele. Și invers, făcând efortul de a învăța fiecare nume și prenume al staffului vostru arată că vă pasă de ei.

Puneți întrebări

Și încă multe. Haideți să o recunoaștem. Puteți obține doar o mică parte a atenției angajaților voștri în timp ce sunt la muncă. Fiecare dintre ei are propriile griji – familie, bani ori altceva – care nu au nicio legătură cu munca. Atunci când vă acordați timpul de a afla mai multe despre angajați și scopurile, visele și grijile lor, s-ar putea să puteți lega grijile lor de succesul companiei voastre. Atunci când personalul crede că obiectivele companiei dumneavoastră sunt legate de succesul și fericirea lor, s-ar putea să fie mult mai implicați în a vă ajuta să reușiți.

De asemenea, liderii plăcuți realizează că cele mai bune idei ar putea proveni de la angajați. A pune întrebări vă poate oferi perspective mai largi.

Fiți abordabili

Eu o numesc o politică a ușii deschise și a prevenirii. Angajații mei au fost mereu bineveniți, nu a existat niciun inconvenient, dar nu sunt eu cel care le rezolvă problemele. Îi ascult. Le sunt mentor. Îi ghidez, dar nu le rezolv problemele.

Luați în considerare cultivarea unui climat în care rolul dumneavoastră este de a ajuta oamenii să-și rezolve singuri problemele, mai mult decât să fiți conducătorul generos care rezolvă tot ce merge prost. Dacă deveniți o cârjă, vă puteți petrece tot timpul stingând incendii, în loc să vedeți imaginea în ansamblul ei.

Dați putere personalului

Atunci când aveți suficientă încredere în personalul dumneavoastră pentru a-i lăsa să-și rezolve singuri problemele, puteți face un pas înainte dându-le putere. Cei mai productivi angajați pot fi aceia care știu că-i susțineți în lupta lor de a-și face treaba cum pot mai bine. Trebuie să vă lăsați personalul să-și ia singuri deciziile (în limite rezonabile), chiar dacă acest lucru înseamnă tolerarea unor mici greșeli. Dacă nu aveți încredere în oamenii dumneavoastră, probabil nu veți obține tot ce pot să dea.

Fiți modești

Aroganța nu vă face niște lideri plăcuți. Dacă credeți că sunteți mai buni decât oamenii voștri, acest lucru se va vedea. Când veți realiza că fiecare aduce un talent diferit la masă, că toți putem contribui la succes, atunci veți deveni în mod inevitabil mai modești. Succesul dumneavoastră nu este numai al dumneavoastră. Aveți nevoie de personal și nu trebuie să pierdeți nicio oportunitate de a le fi recunoscător.

Fiți pozitivi

Nu vorbesc despre ochelarii cu lentile roz, care fac situațiile proaste să arate mai bine decât sunt în realitate. Vorbesc despre o stare de spirit, una orientată spre înainte. Când vedeți oportunitatea într-o provocare, atunci puteți insufla o energie vitală în propria companie. Rămâneți pe pământ, nu recurgeți la optimismul orb, dar recunoașteți și întâmpinați problemele. Drumul către succes poate să nu fie unul lin, dar pentru a face această călătorie trebuie să continuați să înaintați.

Fiți cinstiți

Chiar și atunci când nu este ceea ce am vrea să auzim, apreciem onestitatea. Și ați putea să folosiți din când în când un pic din onestitatea lui Emily Dickinson: „Spuneți tot adevărul, dar spuneți-l pieziș”, adică îmbrăcați-vă adevărul în termeni constructivi, respectuoși, dar fiți corecți cu personalul. Încrederea aduce încredere și nu avem încredere în cei care mint.

Și încă un sfat, ca bonus: nu căutați atenția. Margaret Thatcher a spus: „A fi puternic înseamnă să fii o doamnă. Dacă trebuie să spui oamenilor că ești, nu ești de fapt.” Liderii care simt nevoia să-și proclame importanța și poziția, pot fi în mod special neplăcuți. Faceți ce este mai bine în interesul companiei dumneavoastră și lăsați-vă acțiunile să vorbească singure.

Alte articole care v-ar putea interesa:

Sosește generația Z – consecințele pentru IMM-uri

Tendințe care vă vor influența munca pe viitor

Interesul de a vă defini reușita pentru a o atinge mai ușor

Cum să comunicați în stilul lui Bill Clinton

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *