Cum să fiți fericiți la locul de muncă

By | 03/12/2019

Pentru a fi fericiți la locul de muncă trebuie să evitați să interpretați situațiile dezagreabile în ton cu mica voastră voce interioară. Iată câteva explicații.

Cum se face că cea mai mare parte a oamenilor descriu locul lor de muncă ca fiind ostil? Șeful cu care nu se înțeleg. Colegul cinic și dușmănos. Echipa de management care vă face să înghițiți șerpi. Ședințele la care nu sunteți invitați. Sarcinile inerente postului dumneavoastră care au dispărut subit. O schimbare de titulatură, un nou rol care tocmai v-a fost atribuit. Promovarea care nu vine niciodată, ca și mărirea de salariu, de altfel, etc. De fapt, totul este o chestiune de perspectivă: vocea dumneavoastră interioară este aceea care interpretează lucrurile într-o manieră subiectivă și vă face nefericiți la locul de muncă. Pentru a evita toate aceste sentimente negative este suficient să schimbați perspectiva examinând într-o manieră obiectivă situațiile care vă perturbă.

Schimbarea perspectivei          

Ceea ce este în joc este interpretarea pe care o dăm situațiilor. Cineva intră în birou și vă spune ceva deprimant (de exemplu că nu veți asista la o ședință importantă). Acum problema este între voi și mica voce interioară, care interpretează o situație într-un mod perfect subiectiv și pe care nu reușiți să o amuțiți. Pentru voi aceasta poate fi o dovadă că șeful vă detestă și vă va concedia. Dar poate, de asemenea, exista un motiv perfect logic pentru care nu veți asista la ședință. Sunteți în fața unei interpretări date de propriul ego unei situații pe care o trăiți ca fiind dezagreabilă și nu relaxați deloc priza. Și cu cât se manifestă mai mult mica voce interioară, cu atât „crește” mai mult problema. Și fiecare incident va veni să vă întărească această convingere. Egoul nu este niciodată satisfăcut, niciodată fericit.

Iată ce facem în fiecare zi la serviciu, interpretăm incidente și le luăm personal până la a nu le mai vedea cu claritate. Această interpretare este regizată de ceea ce ați trăit până atunci, ea se inspiră din prisma prin intermediul căreia vedeți lumea din jur deformată. În loc să percepeți evenimentele într-o manieră obiectivă, le analizați în raport cu referințele pe care le-ați construit singuri. Cineva care n-a primit o mărire ar putea să se gândească: „Această firmă are dificultăți. A trecut mai mult de un an de când nu mi s-a mărit salariul. Nu-mi mai amintesc de când n-am mai câștigat un contract major, iar o restructurare a avut loc acum cinci luni. Firma s-ar putea să-și mai micșoreze bagajele în curând.”

Factorul teamă

Trebuie să înțelegeți că nu sunteți singurii care interpretați situațiile de muncă la lumina propriilor repere subiective. Și da, pot exista persoane cu adevărat răuvoitoare cu voi la locul de muncă. De ce? Pentru că și ele interpretează situațiile de la locul de muncă în lumina trăirilor anterioare. Tocmai ați prezentat, de exemplu, un proiect care s-a dovedit a fi un succes. Dintr-o dată, colegul vostru filtrează informațiile pe care vi le transmite. Și nu aveți idee de ce. Și așa „micul joc” începe. De fapt, dumneavoastră ați fost ca o oglindă pentru el în momentul prezentării. V-ați arătat strălucitori în fața sa, ceea ce l-a făcut să se îndoiască de locul și rolul său în firmă. A interpretat munca pe care o depuneți prin propriile sale reprezentări mentale.

„Jocurile” la locul de muncă sunt catalizatorul unei frici necontrolate și contagioase. Cum să o remediați? Săpați în trecut și stabiliți lista tuturor evenimentelor cheie din viața voastră. Faceți apoi o paralelă cu interpretările pe care le dați în situații profesionale. De exemplu „partenerul m-a părăsit după șase ani fără niciun motiv”. Interpretare: „nu trebuie să mă mai bazez pe cineva, să fiu cu cineva”. Și această interpretare vă poate conduce la a gândi că „sunt un zero” din acea zi fatală. Pornind de aici, credeți că totul se produce în raport cu această „nulitate” a voastră. Priviți lista pe care ați făcut-o și începeți să atribuiți noi semnificații evenimentelor din trecut. Partenerul v-a părăsit și chiar dacă ați făcut totul pentru a-l reține, este problema lui, teama lui de a se angaja într-o căsătorie datorită propriilor demoni; nu are nimic de-a face cu voi. Veți înceta să luați tot ce fac ceilalți la modul personal atunci când veți realiza că și ei se luptă cu aceeași problemă.

Începeți să gândiți conștient

Cheia este de a gândi în mod conștient. Examinați lucrurile care vă deranjează la locul de muncă, care vă declanșează blestemata voce interioară. Săpați pentru a descoperi de ce vedeți o situație într-un anumit mod și de ce considerați că are un raport personal cu voi. Este ceva din trecut care vă dictează comportamentul și va continua s-o facă până când veți deveni conștienți că poate este ceva de schimbat în modul dumneavoastră obișnuit de gândire. Cu această nouă convingere, priviți ceea ce vedeți în mod obiectiv și impuneți-vă acest exercițiu în fiecare zi.

Ne generăm propria suferință lăsându-ne vocea interioară să se exprime. Gândirea conștientă necesită eforturi, dar dă de asemenea un sentiment de pace. Veți avea puterea de a decide asupra turnurii fiecărei zile. Nimeni nu va mai putea intra în biroul dumneavoastră pentru a vă spune trei cuvinte care să vă ruineze ziua. Aceasta este cheia care va face ca întreprinderea să înceteze să vă mai perpelească la foc mic.

Alte articole complementare:

Cum să vă organizaţi munca atunci când lucraţi de acasă

De ce gândurile negative sunt cel mai mare dușman al succesului

Formarea, accelerarea şi maturizarea echipelor

Stăpânirea artei de a spune lucruri bune despre dumneavoastră fără a părea lăudăros

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *