Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

9 calități necesare pentru a reuși în antreprenoriat

Posedați oare cele nouă calități care vor face din voi antreprenorii care reușesc? Poate găsiți un răspuns citind acest articol.

Ce-i diferențiază pe antreprenorii de succes de ceilalți? Antreprenorul care reușește are anumite caracteristici comune care urcă în noaptea timpurilor. Chiar dacă întreprinderile s-au schimbat mult în ultimii ani (informația generalizată, internet, bloguri, telefoane mobile, etc.), calitățile pentru a reuși rămân aceleași. Iată 9 calități comune tuturor marilor șefi de întreprinderi care au reușit.

Fixarea unor obiective

Majoritatea antreprenorilor și-au fixat obiective din fragedă copilărie. În acea epocă și-au propus să fie cei mai buni într-un sport sau la o materie din clasă. Sau, atunci când își doreau ceva, iar părinții nu le puteau cumpăra, se descurcau să câștige banii necesari pentru a-și putea oferi acel lucru singuri, realizând anumite lucrări sau luând slujbe temporare. Mai târziu, acest tip de persoană dezvoltă alte obiective spre care tinde. Poate nu și-au atins toate țintele, dar păstrează mereu în minte ce vor să obțină de la viață. Au o viziune a viitorului și nu o pierd niciodată din vedere. Își petrec timpul ajustându-și obiectivele și fixându-și altele noi.

Cunoașterea punctelor forte și a celor slabe

Cei care reușesc își cunosc punctele forte și axele de ameliorare. Ei își cunosc și angoasele. Nu se lasă dirijați de ego și știu exact când trebuie să dobândească noi competențe pentru a-și ameliora activitatea sau postura. Noile competențe de dobândit și etapele de străbătut s-au schimbat datorită evoluțiilor tehnice, dar starea de spirit rămâne aceeași: nu trebuie niciodată să considerați că ați terminat de învățat și trebuie să sesizați toate șansele de a vă dezvolta competențele și cunoștințele fără a ezita.

Căutați mereu noi oportunități

O altă calitate a antreprenorilor de succes este căutarea constantă de noi oportunități. Fie că exercită de mult timp meseria ori că sunt novici, ei știu că există în mod obligatoriu șanse de sesizat și știu să le și identifice pe cele care vor funcționa pentru ei. Sunt întotdeauna deschiși la noi posibilități. Oamenii de afaceri de succes vor vedea oportunități pe care alții nu le văd. Ei examinează noile șanse cu obiectivitate punându-și următoarele întrebări: Am într-adevăr nevoie să fac asta? Am competențele necesare sau le pot dezvolta? Acest lucru mă va ajuta să ating obiectivele financiare pe care mi le-am fixat? Ce impact va avea acestr lucru asupra familiei mele? O altă caracteristică importantă pentru a avea succes este de a ști să sesizați șansa și să o exploatați.

Cunoașterea stării pieței

Antreprenorul care reușește știe totul despre propria întreprindere, dar și despre activitatea concurenților săi. Cunoaște nivelul de calitate al activității și dezvoltării sale. Și pentru că are obiective, știe exact unde se poziționează în termeni de obiective financiare.

Existența cunoștințelor în materie de finanțe

Este vorba de a fi capabili de o gândire globală și financiară. Aceasta este o calitate foarte importantă. Antreprenorii de succes sunt conștienți de situația lor financiară în fiecare fază. Cât au, nivelul de îndatorare, costul creditului și tot ce le poate influența finanțele. Ei economisesc în permanență ca prevedere a unor vremuri grele, mereu posibile. Ei știu și că trebuie să investească pentru a câștiga bani și nu cheltuie pentru ei dincolo de ceea ce este necesar decât atunci când știu că își pot permite.

A fi perfecționiști

O altă caracteristică a celui care reușește este de a merge mereu spre mai bine. Celor care reușesc le place să facă lucrurile într-un anumit fel. Ei au niște norme pe care trebuie să le respecte. Dacă colaborează cu o altă firmă și aceasta le trimite ceva care cu corespunde acestor norme, fără nicio ezitare, se returnează expeditorului. Ei caută cele mai bune produse și cel mai mare profesionalism într-o gamă de prețuri pertinentă. Ei înșiși nu vor livra niciodată ceva mediocru unui client. Dacă își dau seama că un produs nu e bun sau ceva a mers prost, dau banii înapoi sau oferă o soluție și explică clientului ce s-a întâmplat astfel încât acesta să poată face o alegere în cunoștință de cauză. Acest lucru explică de ce clienții sunt fideli întreprinderilor care reușesc și se întorc mereu spre ele. Fidelitatea clienților este cea care crează reușita unui antreprenor. Nu există o a doua șansă pentru a face o bună impresie unui client.

A vă face plăcere activitatea voastră

Cu siguranță nu totul este la fel de interesant într-o întreprindere, dar celor care reușesc le place ce fac. Ca pentru toți cei care au succes, plăcerea lor vine din faptul că lucrează pentru ei și știu că construiesc pentru propriul viitor.

A nu număra orele

Nu-i deranjează timpul petrecut la muncă, pentru că știu mai bine decât oricine că acest timp este necesar pentru a înainta și a crește întreprinderea lor. Șeful de întreprindere are mai multe funcții: comercial, administrativ, satisfacția clienților, fidelizare. El își respectă întâlnirile și termenele. Cei care reușesc știu exact când trebuie muncit serios și când a venit momentul de a o lăsa mai moale și a introduce un pic de distracție în întreprindere. Și știu să le îmbine.

Ajutorul terților

O altă caracteristică a antreprenorilor de succes rezidă în faptul că ei caută susținerea atunci când este necesară. Se înconjoară cu profesioniști pentru a se asigura, în loc să aibă apoi regrete și a se afla în dificultate. Ei știu că nu pot face totul singuri și că anumite responsabilități trebuie delegate. Și asta apelând la ajutor extern sau recrutând.

Voi adunați oare aceste nouă calități, care vă vor transforma în cineva care a reușit? Nu ezitați să ne dați rsăpunsurile prin comentariile la acest articol!

Alte articole interesante:

Cum să păstrezi un tempo potrivit ca lider

Cum ne convingem colaboratorii

Informatică și internet – cifre care provoacă amețeală!

Elementele cheie ale schimbării

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *