Blog

Blog
7 modalități pentru a identifica și a evolua cu tendințele din industrie

Comments (0) - Uncategorized

7 modalități pentru a identifica și a evolua cu tendințele din industrie

Puteți ține pasul și participa la schimbări sau puteți ignora schimbările și să-i lăsați pe alții să vă depășească. Fie că vă place sau nu, industria voastră se schimbă. Totul se schimbă; s-a întâmplat întotdeauna și va continua să se întâmple.

Nu știu ce faceți voi, dar eu prefer să țin pasul cu tendințele industriei în care activez. Nu este întotdeauna ușor, dar am reușit să recunosc și să mă schimb odată cu ceea ce se întâmpla în domeniul meu. Pentru a vă ajuta să faceți la fel, iată șapte modalități prin care le puteți identifica și puteți evolua o dată cu tendințele din industria voastră.

Profitați de cercetările din industrie și de rapoartele referitoare la tendințe

Unul dintre cele mai simple lucruri pe care le puteți face pentru a recunoaște mai bine tendințele este să citiți rapoartele de cercetare sau ghidurile de soluții. Adesea, liderii din industrie realizează cercetări originale și își adună rezultatele într-un raport cuprinzător. Acordându-vă timpul necesar citirii lui, dincolo de rezumat, puteți aproape întotdeauna găsi ceva valoros și relevant referitor la tendințele din spațiul dumneavoastră profesional.

Ca director de firmă și mie îmi place să citesc articole foarte variate pentru a fi cât mai bine informat referitor la tendințele în management, leadership, recrutare, dezvoltare personală, etc. Aceste rapoarte și articole nu conțin adevăruri absolute, dar citind o mare varietate dintre ele vă poate ajuta să vă integrați în peisaj și să simțiți încotro se îndreaptă lucrurile. Și puteți utiliza aceste informații pentru dezvoltarea discursurilor în conferințe sau prezentări ori pur și simplu pentru a fi siguri că vă ghidați compania în direcția bună.

Urmăriți în mod regulat publicațiile și factorii de influență din industria voastră

Hai să fim cinstiți, nici nu avem timp și nici nu dorim să citim orice raport interesant pe care-l produce un lider din spațiul nostru. Dacă nu puteți să citiți prea mult, o bună alternativă este să survolați blogurile și publicațiile de top din industria voastră în fiecare zi.

O mulțime de articole din aceste publicații vor face referire la date din rapoarte mai lungi, pe care nu ați avea timp să le citiți oricum în întregime, așa că puteți totuși primi acea informație într-un format mai conversațional și mai ușor de digerat. În multe dintre articolele mele includ date din diferite rapoarte, împreună cu considerațiile și experiențele mele personale, ajutând în acest fel cititorii mei să evolueze în ton cu tendințele.

Folosiți diferite instrumente și sisteme analitice pentru a identifica direcția spre care se îndreaptă tendințele

În funcție de industria, audiența, scopurile voastre și chiar de mărimea companiei dumneavoastră, diferite instrumente și sisteme de măsură se vor dovedi importante în identificarea tendințelor. De exemplu, o echipă de marketing poate folosi instrumente ca Google AdWords și Moz pentru a evidenția mai exact cuvintele cheie și căutările, iar de acolo poate fi analizată imaginea de ansamblu, dar și detaliile pentru a evolua o dată cu tendințele. Orice ați utiliza, este important să folosiți instrumente variate împreună (de la Google și până la propriul sistem CRM pentru crearea unor șabloane analitice adaptate) pentru a urmări obiceiurile clienților voștri, orice corelații într-o audiență specifică, dar și propria voastră performanță.

Făceți-vă un obicei din a vă înconjura cu oameni inteligenți

Ați auzit vreodată vorba asta: „dacă sunteți persoana cea mai inteligentă dintr-o încăpere, ați greșit încăperea”? Ei bine este adevărată, mai ales atunci când vorbiți despre tendințe și despre cum să faceți ca întreprinderea dumneavoastră să evolueze o dată cu ele.

Mi s-a întâmplat să particip la două conferințe într-un interval scurt de timp și între ele am simțit că sunt mult mai puține surprize în unghiurile moarte, iar mulțimea de oameni inteligenți de la acele evenimente m-a ajutat să iau mai bine pulsul direcției în care se îndreaptă industria.

Construiți-vă și mențineți un grup de sfătuitori apropiați

„Grupurile de consultanți” nu m-au impresionat niciodată, nici măcar în tinerețe, și, ca să fiu sincer, nici acum nu-i prea bag în seamă. Formalitatea și structura acestor grupuri pare să înghețe elementele conversaționale sincere, care fac o relație atât de  valoroasă. În locul lor îmi păstrez un grup de prieteni, colegi și parteneri, ca un grup informal de sfătuitori. Împreună ei sunt capabili să-mi arate tot felul de perspective diferite, să mă ajute să văd lucruri care nu-mi apăreau înainte pe radar și să zăresc ce apare după colț. Și eu pot face același lucru pentru ei.

Puneți întrebările care trebuie și ascultați-vă clienții

Să nu vă fie teamă să vă întrebați clienții actuali ce se vede pe radarele lor și ce văd ei ca viitoare necesități în domeniu. Puteți obține indicații solide referitoare la tendințele generale și puteți începe să dezvoltați planuri mai specifice pentru creșterea companiei voastre și pentru a servi mai bine clienții de-a lungul drumului. Îmi place să iau cina cu diferiți clienți, să aud mai multe despre planurile lor pentru următorii cinci ani și să aflu cum îi putem ajuta pe parcurs.

Învățați să acceptați și chiar să îmbrățișați schimbarea

Ne-am luptat de multe ori cu această idee în trecut, cu echipe care se temeau de schimbare sau refuzau să evolueze. Și am înțeles cât de greu este să încerci ceva diferit, mai ales atunci când te afli în zona de confort și lucrurile merg bine.

Totuși, dacă vă simțiți prea confortabil și vă adaptați la tendințe prea târziu, un competitor s-ar putea să vă depășească. Și atunci, în loc să o luați înaintea acestor tendințe, veți încerca disperați să recuperați întârzierea, ceea ce va crea mai multe probleme. Acceptarea tendințelor și a schimbării ca fapte de viață și îmbrățișarea lor vă poate ajuta să evitați aceste lucruri.

Fie că sunteți gata pentru ele sau nu, tendințele schimbă industriile în fiecare zi. A ști ce vine de după colț și a face compania să evolueze conform acestor schimbări vă poate păstra competitivitatea.

Articole complementare:

O metodă pentru a reuși să vorbiți în public

Repere simple pentru a fi un lider încrezător în sine

Puterea cuvintelor pentru un bun management al colaboratorilor

Cum să vă motivaţi stilul de leadership pentru succes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *