Blog

Blog
5 modalități prin care liderii importanți dau sens muncii angajaților

Comments (0) - Uncategorized

5 modalități prin care liderii importanți dau sens muncii angajaților

Conform Harvard Business Review, „șefii excepționali încearcă să dea sens muncii și să o facă plăcută pentru angajați. Și ei au succes atunci când aderă la câteva practici recunoscute.”

Sunt de acord cu aceste practici și aș vrea să facem un pas înainte și să vă ofer un instrument care vă va ajuta să întăriți fiecare regulă.

5 „reguli” pe care le urmează cei mai buni șefi

„Coordonați persoanele, nu numai echipele. Atunci când vă aflați sub presiune, puteți uita că angajații au interese, abilități, scopuri și stiluri de învățare diferite. Dar este important să înțelegeți ce face fiecare persoană să se miște pentru a vă putea adapta interacțiunile cu ei.”

Cei mai mulți dintre noi reacționăm în moduri predictibile și avem șabloane comportamentale și de discurs predictibile. Nu-i de mirare că alții ne prind așa ușor în cârlig… și nu e de mirare că pare virtual imposibil să ajungi la anumiți oameni.

Și totuși ca lider predictibil, vă compromiteți abilitatea de a influența și a schimba comportamentul altuia, ceea ce este adesea crucial pentru accelerarea rezultatelor, sporirea veniturilor sau asigurarea unei creșteri sustenabile. În timp ce o mare parte a influenșării înseamnă a-i face pe oameni să se simtă în siguranță, să le dați sentimentul de apartenență și că sunt importanți, uneori trebuie să aranjăm faptele fără menajamente. Capacitatea de a trece dintr-o postură în cealaltă este o competență cu o imensă valoare în leadership.

„Insistați asupra sensului. Inspirați oamenii cu o viziune, prin fixarea unor ținte provocatoare și prin articularea unui scop clar. Nu vă bazați doar pe avantaje de tipul bonusurilor sau a măririlor salariale.”

Am făcut-o cu toții. Am așezat pe fiecare și i-am explicat. Și minunea minunilor, aproape niciunul nu a înțeles sau nu a acționat în conformitate cu explicația noastră detaliată. „De ce nici măcar nu au ascultat?” ne-am  întrebat singuri. „De ce fac încă X, când trebuie să învețe Y ca să reușim?” Și tot așa.

Greșeala nu se află în strategie. Și nici în inteligența echipei dumneavoastră. Problema este că nu au gândit-o ei – nu au avut acel moment de „aha”, care i-ar fi ajutat să contribuie cu propria lor piesă la puzzle.

Atunci când oamenii rezolvă o problemă pentru ei, primesc o mulțime de neurostimuli. Ei înțeleg acel „de ce”. Și obțin asta prin rezolvarea puzzlelului cu forțe proprii.

„Concentrați-vă pe feedback. Folosiți în mod regulat (cel puțin o dată pe săptămână) conversațiile unu la unu pentru coaching. Faceți feedbackul clar, onest și constructiv.”

O echipă bine orchestrată depinde de fiecare pentru a-și face treaba la momentul când se presupune că o face, obținând rezultatele pe care ar trebui să le obțină. De aceea avem nevoie de consecințe – ele ne reamintesc că dacă nu ne ținem angajamentele, acest lucru va atrage repercursiuni.

„Nu vorbiți doar – ascultați-i. Expuneți probleme și provocări și apoi puneți întrebări pentru a implica întreaga echipă în generarea soluțiilor.”

Cum e comunicarea în compania voastră? Este directă și eficientă, îndreptată spre obținerea rezultatelor și creșterea conectării? Sau fiecare vorbește mult fără să spună nimic care să miște acul?

Rezultatul? Ședințele care sunt eficiente, efective, vă păstrează echipele fericite și acestea vor realiza totul cu o mare responsabilitate. Mai mult, vor reduce frustrările și dezangajarea membrilor echipei.

„Fiți consistenți. Fiți deschiși spre ideile noi în stilul dumneavoastră de management, în viziune, așteptări și feedback. Dacă schimbarea devine necesară, conștientizați-o rapid.”

A cere feedback este un instrument foarte puternic. Unul care poate fi folosit cu succes pentru maximizarea angajamentului și a creșterii. Dar asigurați-vă și că planificați și investiți resurse în follow-up.

Problemele apar atunci când un lider cere feedback și fie că nu face nimic pentru a se îmbunătăți ori încearcă să găsească sursa criticii pentru a o pedepsi. Persecutarea cuiva, care și-a asumat riscul de a răspunde la cererea voastră, este în mod evident ceva care distruge încrederea.

Rezultatul?

Veți avea o cultură de tip SmartTribe, unde chiar și în fața schimbării și a creșterii, echipa voastră va fi concentrată și va comunica cu claritate și în mod direct. Tribul vostru va fi neobișnuit de responsabil față de promisiunile făcute și cu o influență crescută. Și fiecare membru va avea energia și entuziasmul pentru a face ceea ce trebuie făcut, în mod consistent.

Alte articole:

Portretul angajatului ideal

Încă nu este înțeleasă diferența dintre schimbare și transformare

Comportamente periculoase de evitat pentru a reuși

Accelerați creșterea afacerii dumneavoastră printr-o cultură creativă

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *