Blog

Blog
De ce oamenii de succes petrec 10 ore pe săptămână doar pentru a se gândi

Comments (0) - Uncategorized

De ce oamenii de succes petrec 10 ore pe săptămână doar pentru a se gândi

Warren Buffet, CEO al celei de-a patra cea mai mare companie din Statele Unite, nu este așa de ocupat cum sunt mulți dintre noi. Conform propriei estimări, și-a petrecut 80% din carieră citind și gândindu-se.

„Așa a creat una dintre afacerile cu cel mai mare succes în istorie. Are mult timp pentru a se gândi”, a spus Charlie Munger, multă vreme partener de business al lui Buffett, despre abordarea sa inedită a productivității.

Pentru majoritatea oamenilor, programul complet deschis al lui Buffett este contraproductiv. Este contrar a tot ceea ce credem despre ce trebuie să facă un lider. Citind despre Elon Musk și Jeff Immelt presupunem că măreția în afaceri înseamnă puțin somn și chiar mai puțin timp împreună cu cei dragi. Immelt, de exemplu, a muncit 100 de ore pe săptămână întreaga carieră.

Programul lui Buffett poate părea o anomalie. În realitate este un deschizător de drumuri. Datorită exemplului său, în ultimii ani, mai mulți CEO din grupuri importante s-au întors contra programului considerat normal de a fi ocupați. Ei argumentează că gândirea critică este esențială într-o economie digitală complexă, care se schimbă rapid.

Tim Armstrong, CEO al AOL, de exemplu, își face executivii să-și petreacă 10% din fiecare zi, adică 4 ore pe săptămână, doar pentru a se gândi. Jeff Weiner, CEO al LinkedIn, își programează 2 ore neîntrerupte de gândire în fiecare zi. Jack Dorsey este un hoinar renumit. Iar Bill Gates este faimos pentru că își alocă o săptămână liberă de două ori pe an doar pentru a reflecta adânc, fără întrerupere.

Și eu încerc să fac chestia asta, dar sunt încă începător și nu-mi iese chiar întotdeauna. Îmi rezerv în general câte o oră în fiecare dimineață și seară pentru a mă gândi. Un alt prieten, mai avansat și mai liber în alegerile sale, și-a eliberat întreaga zi de luni pentru acest lucru. Și cred că, oricare ar fi afacerea pe care o conduceți sau dimensiunea ei, puteți și ar trebui să vă faceți și voi timp pentru asta.

Pledoarie pentru timpul de gândire

„Dați-mi șase ore pentru a tăia un copac și voi petrece prima oră ascuțindu-mi toporul.” – Abraham Lincoln

Mulți oameni văd leadershipul ca pe un sport în care succesul este determinat de munca susținută. Eu cred în schimb că afacerile seamănă mai mult cu chirurgia.

Am cunoscut în adolescență pe unul dintre chirurgii noștrii foarte buni și el povestea că în chirurgie trebuie să obții un impact maxim cu o intervenție minimă. Și ca în cazul lui Lincoln cu tăiatul copacului, realizarea acestui lucru înseamnă o planificare atentă. În chirurgie, partea fizică este doar o parte a procesului.

Trebuie să abordați businessul în același fel. Dedicați-vă lunea pentru a vă gândi și acest lucru vă va permite să operați cu o precizie chirurgicală în timpul care vă rămâne din săptămână. Iată ce face prietenul meu în acea zi.

Pasul 1: Programați-vă întreaga zi în calendar

Vă mănâncă alții în mod constant timpul și vă dictează prioritățile? Dacă da, primul pas pentru a găsi timpul pe care să-l dedicați gândirii este să preluați controlul asupra calendarului propriu. Lăsați oamenii să afle că nu veți răspunde la mailuri sau la telefoane într-o anumită zi, cu excepția urgențelor, dar adevăratelor urgențe.

Pasul 2: Nu mergeți la birou

Cele mai bune idei nu vin de obicei la birou, ci în locuri în care ne simțim bine. Alegeți-vă locul în care vreți să mergeți în funcție de tipul reflecției pe care vreți să o faceți. Într-o anumită zi puteți bate cafenelele. În alta să hoinăriți prin pădure, să faceți o plimbare, pe jos sau cu bicicleta, să stați întinși pe o plajă sau să savurați un pahar cu vin. Iar dacă vă simțiți blocați, schimbați locația.

Pasul 3: Luați-vă jurnalul

A scrie este un mod puternic de capturare a ideilor și de a le așeza într-o formă organizată, gata de pus în practică. Cheia este să nu vă cenzurați sau să vă judecați. Doar puneți-vă gândurile pe hârtie (sau, sigur, într-un fișier, pe tabletă sau pe telefon) fără critică sau măcar o evaluare. Există multe moduri de a face asta. Unii sunt mai vizuali și atunci notițele lor vor fi pline de desene, săgeți  și cuvinte. Aflați ce funcționează cel mai bine pentru voi.

Pasul 4: Reprogramați și scurtați ședințele programate în restul săptămânii

Lipsind o zi de la birou înseamnă de obicei că restul săptămânii devine o înlănțuire de ședințe. Acordați-vă 15 minute în acea zi de luni pentru a revedea ședințele stabilite pentru săptămâna următoare și comparați-le cu prioritățile voastre. Dacă o ședință nu reprezintă o prioritate absolută, reprogramați-o sau scurtați-o.

Pasul 5: Scurtați-vă lista cu lucruri de făcut în acea săptămână

Majoritatea acelor ședințe conduc la diferite acțiuni. În cursul săptămânii, sarcinile se adună și lista cu ceea ce aveți de făcut devine atât de lungă încât este nerealist să credeți că o puteți completa până la capăt. În loc să verificați orbește fiecare punct atunci când îi vine rândul, folosiți-vă de această zi de gândire pentru a revedea această listă și a evalua care dintre puncte sunt cu adevărat prioritare. Întrebați-vă: „Chiar trebuie să facem asta?” Adesea veți descoperi că ceea ce părea la început important, nu mai e.

Pasul 6: Identificați-vă cele trei rezultate prioritare ale zilei

În afară de planificarea pentru săptămâna care urmează și revizuirea listei cu lucrurile de făcut, fixați-vă trei ținte pentru această zi de reflecție și puneți-le pe hârtie. Acest lucru vă va asigura un impact maximal din partea acestor ore de început.

Pasul 7: Folosiți întrebări puternice pentru a încuraja gândirea profundă

Veți dori de asemenea să dedicați o parte din acest timp de reflecție pentru a vă gândi profund la prioritățile și direcțiile afacerii voastre. Și consider că întrebările sunt de mare ajutor. Iată câteva din cele pe care le folosesc cel mai des:

  • Fac ceea ce trebuie cu oamenii potriviți?
  • Ce este cel mai important?
  • La ce mă pricep cel mai bine?
  • La ce nu mă pricep?
  • Cum pot să petrec mai mult timp făcând lucruri la care sunt bun?
  • Cum pot petrece mai puțin timp făcând lucruri la care nu sunt bun?

În mod alternativ, scriu un obiectiv și mă gândesc apoi cum pot înainta spre el din punct de vedere strategic.

Pasul 8: Fixați-vă destul timp pentru a vă rezolva problemele cele mai importante

De o importanță la fel de mare ca gândirea imaginii de ansamblu, în cadrul fiecărei afaceri vor trebui rezolvate anumite probleme pe termen scurt. O parte a zilei poate fi cheltuită investigând probleme arzătoare și gândindu-vă intens la modurile în care le puteți depăși.

Pasul 9: Găsiți-vă timp pentru a găsi idei noi

A reacționa la probleme este esențial, dar este proactiv să veniți cu idei noi pentru îmbunătățirea afacerii. Păstrați-vă ceva timp pentru imaginarea unor noi modalități de a face anumite lucruri ori pentru explorarea a noi oportunități.

În loc de concluzii

Nu fiți surprinși dacă o zi întreagă pentru a vă gândi pare o aroganță la început. Vă veți simți probabil vinovați pentru că vă plimbați în parc sau savurați un pahar cu vin în timp ce ceilalți sunt la birou. Dar cu timpul nu vă veți mai putea imagina altfel.

Ca directori veți realiza la un moment dat că nu este nevoie să fiți primii veniți și ultimii plecați. Și nu mai este valabil nici faimoasa vorbă românească „ochiul stăpânului îngrașă vaca”. Dar este necesar să fiți persoana care are cel mai mare impact în companie. Și aceste „zile de gândire” vă vor ajuta să realizați acest lucru.

Amintiți-vă măcar acest lucru: Warren Buffett și-a construit întregul calendar în jurul perioadelor de reflecție. „Te uiți la programul lui uneori și vezi inclus tunsul. Marți, zi de tuns,” spunea partenerul său Charlie Munger.

În această lume complexă, care se schimbă cu rapiditate, caledarul directorilor adevărați va arăta mai mult ca al lui Warren Buffett și mai puțin ca al lui Jeff Immelt.

Alte articole care s-ar putea să vă placă:

Metode neconvenționale, dar foarte eficiente pentru găsirea unui job

5 pași pentru maximizarea succesului în leadership

Balizaţi-vă drumul spre reuşită!

Semnele prevestitoare ale reușitei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *