Blog

Blog
Puteți genera încredere?

Comments (0) - Uncategorized

Puteți genera încredere?

Capacitatea de a fi de încredere crește atunci când suntem suficient de maturi pentru a ne asuma greșelile și slăbiciunile. Oamenii pot ierta slăbiciunea, dar nu vor fi la fel de dornici să facă asta dacă o acoperim. Adesea, dacă un vânzător este deschis față de o slăbiciune sau un defect al unui anume produs, face mai ușor afacerea. Puteți prezenta ambele fețe ale unei probleme și atunci veți fi considerați mai corecți și mai cinstiți. Și adesea onestitatea voastră va fi cea care-i va câștiga pe oameni.

Este mai bine să riscați să fiți respinși decât să ascundeți ceva ce prospecții dumneavoastră vor afla mai târziu.

Caracterul este combinația calităților care disting o persoană de alta. Priviți acest lucru din alt unghi: caracterul reprezintă ceea ce sunteți în interior. Este ceea ce faceți dacă credeți că nimeni n-o să afle vreodată. Aristotel a spus: „Caracterul poate fi numit cel mai eficient mod de a convinge.” Iar oamenii de caracter au integritate, onestitate, sinceritate și maturitate.

Consider integritatea fundamentul caracterului. În Biblie, integritatea se referă la persoane ale căror acțiuni se aliniază cu învățăturile Domnului. În cartea sa, „Cele 7 Obiceiuri ale Oamenilor Deosebit de Eficienți” („The Seven Habits of Highly Effective People”), Steven Covey vorbește despre modul în care integritatea este crucială pentru succesul final al fiecăruia.

Dacă încercați să folosiți strategiile și tacticile de influențare pentru a-i face pe alții să facă ce vă doriți, să muncească mai bine, să fie mai motivați, să vă placă și toate celelalte, dar caracterul vostru este deformat în mod fundamental, marcat de duplicitate sau de lipsa sincerității, atunci, pe termen lung, nu puteți avea succes. Duplicitatea va alimenta neîncrederea și tot ce veți face, chiar și folosirea așa numitelor tehnici de bună relaționare, va fi percepută ca o manipulare. O bună retorică nu face nicio diferență și nici bunele intenții; dacă există un deficit de încredere, nu există fundația unui succes permanent. Doar bunătatea dă viață tehnicilor.

Korn/Ferry și UCLA au realizat un studiu care a descoperit că 71% din cei 1.300 de directori care au răspuns la sondaj au spus că integritatea a fost calitatea cea mai necesară pentru succesul în afaceri.

Este înțelept să evitați până și aparența unui lucru care ar putea fi considerat imoral sau ca o breșă în integritate. E în natura umană ca oamenii să sară direct la concluzii și să-și împrăștie chiar opiniile atunci când nu cunosc toate elementele. Dacă nu vă veți fi pus niciodată într-o situație în care cineva ar putea să se îndoiască de integritatea voastră, atunci buna și greu opținuta reputație nu vă va fi niciodată compromisă. Nu faceți niciodată acele lucruri pe care nu v-ar place dumneavoastră sau familiei voastre să le auziți sau să citiți despre ele. Amintiți-vă de vorbele lui Phillips Brooks, un preot din secolul 19: „Caracterul este clădit în micile momente ale vieții noastre.”

A avea integritate este ca și cum ați avea un baraj solid de piatră. Oamenii știu că un asemenea baraj va ține și va oferi multe beneficii, de exemplu electricitate, apă, activități recreative. Dacă sunteți percepuți ca lipsiți de integritate, atunci este ca și cum ați avea găuri și scurgeri în baraj. Atunci când apar scurgerile, toți cei din aval abandonează încrederea în vechiul baraj și caută să se refugieze pe un teren înalt. Respectul se pierde și ei își plasează încrederea în cineva care cred că are o mai mare doză de integritate. Putem învăța și din înțelepciunea regelui Solomon. Printre lucrurile pe care le-a spus se numără și: „Un nume bun este mai dezirabil decât bogățiile uriașe.” Dacă a poseda o reputație bună valorează cât aurul, atunci integritatea valorează cât o mină de aur. Abraham Lincoln a dat o altă analogie potrivită: „Caracterul este ca un copac, iar reputația ca umbra sa. Umbra este ceea ce credem despre el, în timp ce lucrul real este copacul.”

Onestitatea în marketing vinde. Companiile care dezvăluie slăbiciunile unui produs sunt percepute ca fiind mai corecte și mai de încredere. Mulți oameni cu experiență în marketing pot întoarce acea slăbiciune într-un punct pozitiv care ajută vânzările. Atunci când dezvăluim punctele negative, nu numai că acest lucru are ca efect o creștere a încrederii, dar prospecții își deschid mințile și lucrurile negative sunt acceptate ca adevăruri.

Bătrânul Abe Lincoln rămâne un model de urmat pentru cei care vor să-și dezvolte caracterul. Un alt lucru pe care l-a spus este: „Atunci când voi lăsa din mână frâiele acestei administrații vreau să-mi rămână măcar un prieten. Iar acel prieten se află în interiorul meu.” Această dorință pregnantă provenea din faptul că Lincoln a fost puternic criticat atâta timp cât a fost președinte. Totuși, el a rămas întotdeauna credincios convingerilor sale.

Rădăcina latină a cuvântului „sinceritate” este sincerus, care înseamnă „fără ceară”. Sculptorii foloseau uneori ceară pentru a-și ascunde greșelile astfel încât opera lor să pară perfectă. După ani în care opera lor era expusă intemperiilor, greșelile lor le erau dezvăluite. Așa că o persoană sinceră era considerată aceea care nu folosea ceară sau alte mijloace de camuflaj. Astăzi, cu sau fără ceară, o persoană obișnuită poate simți falsitatea, înșelăciunea ori lipsa de sinceritate. Există mai multă substanță în a fi onest decât în a nu fi prins cu minciuna. John Sugarman explică: „De fiecare dată când sunteți onești și vă purtați cu onestitate, o forță a succesului vă va conduce spre un succes mai mare. De fiecare dată când mințiți, chiar și cu o minciună nevinovată, există forțe puternice care vă vor împinge spre eșec.”

Concluzie

Învățând cum să-i convingeți și să-i influențați pe ceilalți veți face diferența între a spera la un venit mai bun și a obține unul. Este piesa lipsă din puzzle, care va sparge codurile pentru a vă crește veniturile, a vă îmbunătăți relațiile și a vă ajuta să obțineți ceea ce vă doriți, atunci când vă doriți, și să câștigați prieteni pe viață. Puneți-vă întrebarea câți bani ați pierdut datorită inabilității de a convinge sau a influența. Gândiți-vă la asta. Sigur, ați avut niște succese, dar gândiți-vă și la perioadele în care n-ați reușit. Ați fost vreodată incapabili să convingeți pe cineva să facă ceva? V-ați atins vreodată întregul potențial? Sunteți capabili să vă motivați pe voi și pe ceilalți să obțină mai mult și să-și atingă țintele? Dar în privința relațiilor? Imaginați-vă capabili să depășiți obiecțiile înainte de a se întâmpla, să știți ce gândesc și ce simt prospecții voștri, să aveți mai multă încredere în abilitatea de a convinge.

Alte articole care s-ar putea să vă placă:

Churchill despre caracteristicile unui lider adevărat

Tehnici de negociere: cum să obţineţi ceea ce doriţi

Copiați liderii adevărați pentru a vă optimiza performanța intelectuală

Cum să redactaţi un CV percutant

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *