Blog

Blog
Comunicarea – o compentență necesară în leadership

Comments (0) - Uncategorized

Comunicarea – o compentență necesară în leadership

Competențele sunt pâinea și untul adevăratului leadership în afaceri. Cunoștințele, competențele, expertiza, capacitatea de muncă, calificările și așa-numitul know-how sunt cerințele succesului pentru un bun șef de echipă, un om care conduce alți oameni.

Programele de succes de dezvoltare a leadershipului au ca scop perfecționarea liderilor unei organizații pentru a dezvolta o competență importantă, aceasta fiind elementul cheie în succesul organizației și adesea ceea ce face să exceleze o organizație și să devină orientată spre rezultate.

Cea mai importantă calitate pe care se străduiesc să o dezvolte liderii în afaceri este comunicarea colaborativă. Aceasta este abilitatea de a crea decizii efective și de a aplica inteligența emoțională în procesul interactiv de fiecare zi între lideri și membrii organizației respective. Comunicarea ca grup poate fi dificilă. Responsabilitatea unui lider este de a deveni cu adevărat analitic în folosirea comunicării și facilitarea unui mediu obiectiv ca percepție.

Un concept important de reținut este acela că percepția este echivalentul comunicării. În comunicarea prin orice mijloace, prima întrebare care trebuie pusă pentru evaluarea succesului său este dacă procesul de comunicare ajunge să fie perceput de cei cărora le este destinat și dacă aceștia chiar doresc să înțeleagă. Un lider trebuie să evalueze diferiți factori, cum ar fi starea emoțională a receptorilor, filtrele percepției și abilitatea de a analiza feedbackul pentru a avea succes în decodificarea mesajului. Amintiți-vă că singurul mesaj comunicat este ceea ce receptorul înțelege.

Comunicarea pentru succesul în leadershipul de afaceri este egală cu așteptările. A-i determina pe oameni să realizeze ceva dintr-o nouă perspectivă poate fi făcut mai repede printr-o abordare „în salturi”, în locul uneia frontale. Liderul trebuie să asigure impetuozitatea, dar pentru a face cu succes asta trebuie să înțeleagă preconcepțiile și așteptările cu care trebuie să înceapă audiența. Comunicarea permite cererile. În leadership trebuie să cereți receptorilor să vă furnizeze puncte de vedere, suport, informații și înțelegere.

Alte articole pe care poate nu le-ați citit:

Munca la domiciliu – avantaje și inconveniente

Carlos Slim și munca până la 75 de ani

Cum să vă găsiți jobul visat

De ce o echipă mică e mai performantă decât una mare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *