Blog

Blog
5 beneficii ale ascultării

Comments (0) - Uncategorized

5 beneficii ale ascultării

În privința comunicării mulți lideri au atins nivelul de excelență atunci când scriu. Alții obțin un efect deosebit atunci când vorbesc. Cea de-a treia cheie a abilității de a comunica este însă ascultarea. Și mulți au probleme atunci când trebuie să asculte. De ce? Ei bine, adesea pentru că spre deosebire de scris și vorbit, nimeni nu ne-a învățat să ascultăm efectiv.

Deci, dacă sunteți într-un rol de management sau de leadership, care ar fi cele cinci beneficii ale ascultării?

Descoperiți lucruri

Mulți lideri își petrec marea majoritate a timpului foarte departe de prima linie, așa că s-ar putea să aibă o înțelegere limitată despre ceea ce se petrece. Și atunci când umblă brambura, făcând vizite neplanificate în departamente sau echipe, li se întâmplă să afle despre unele dintre îngrijorările și provocările cu care se luptă oamenii. Înarmați cu aceste descoperiri, ei pot începe să facă ceva, legat de aceste provocări.

Luați decizii mai bune

Ca lideri știți deja că informația completă este un lux și nu este ceva disponibil în majoritatea timpului. Totuși, ascultând, puteți obține un mare număr de puncte de vedere și idei, care vă pot ajuta în luarea celor mai bune decizii posibile pe baza informațiilor deținute.

Câștigați respect

Oamenilor le place să fie apreciați și le place să știe că sunt importanți. Să admitem că ne place să ni se recunoască meritele. Și atunci când oamenii vă văd ca pe cineva care petrece timp ascultând ceea ce au alții de spus, creșteți în ochii lor și le câștigați respectul.

Aflați mai multe

Veți descoperi anumite lucruri pur și simplu ascultând mai mult. Veți afla probabil mai multe decât v-ați așteptat. Oamenii au tendința de a spune mai multe decât au avut de gând atunci când sunt auziți de cineva aflat pe o treaptă ierarhică superioară în organizația lor. Percep acest lucru ca pe o oportunitate de a-și pune problemelepe masă, de a le scoate la lumina zilei. Pentru voi, ca lideri, asta înseamnă că ajungeți la partea nevăzută a icebergului afacerii voastre.

Descoperiți oportunități

În organizații, adesea cei care sunt mai aproape de clienți sau de produse sunt cei mai conștienți de beneficii și de dezavantaje. Ascultându-i, puteți descoperi oportunități de a îmbunătăți un produs sau un serviciu ori chiar pentru extinderea acestora.

S-ar putea să nu fi fost învățați să ascultăm, dar ascultarea activă poate juca un rol imens în succesul vostru. Deci ce vă mai trebuie pentru pentru a face mai mult pentru a ajunge la beneficiile ascultării?

Alte articole pe care poate le-ați ratat:

Antreprenori – cele 8 inteligențe prioritare pentru a reuși

Antreprenori – de ce sunteți niște eroi nebuni

Găsirea unui job după 50 de ani

Obiceiuri de adoptat pentru a deveni un profesionist al networkingului

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *