Promovarea brandului pe rețelele sociale

By | 12/11/2020

Prima impresie este cea bună, mai ales dacă este proastă, iar acest lucru este valabil și online. Cu atât mai mult trebuie îngrijită în momentul lansării conturilor personale și ale companiei pe rețelele sociale. Clienții vă judecă pornind de la siteul web și prin ceea ce publicați pe Facebook, LinkedIn, Instagram și alte rețele sociale. Cum să vă promovați brandul țesând în același timp legături cu profesioniștii din sectorul vostru și cu clienții?

Facebook

Facebook este un instrument eficient pentru a rămâne în contact cu prietenii, membrii familiei și colegii, dar este și un suport ideal pentru schimbul de idei și partajarea opiniilor. Dacă aveți nevoie de un ajutor pe un anumit subiect, puneți întrebarea pe Facebook, iar prietenii vă vor comunica opiniile lor. Facebook este ideal pentru promovarea mărcii voastre profesionale, pentru a posta articole informative, a urmări tendințe și a vă conecta la public. Fotografiile trebuie să vă personalizeze brandul din punct de vedere strategic, dar trebuie să păstrați o anumită reținere atunci când vă hotărâți să partajați ceea ce faceți, gândiți sau simțiți. Parametrați-vă bine confidențialitatea dacă vreți să păstrați anumite mesaje sau imagini private. Facebook vă poate ajuta brandul dacă oferiți internauților ceea ce au nevoie și îi implicați vorbindu-le de ceea ce îi interesează. Mergeți direct la țintă cu un mesaj concis, precis – maximum 80 de caractere – și un material vizual care le permite să vă identifice imediat. Folosiți-vă de mesaje pentru a vă pune în valoare serviciile, evenimentele, înscrierea la newslettere, jocuri și concursuri. Și facilitați schimburile cu internauții. Împingeți fanii să lase like-uri pe contul vostru cu apeluri la acțiune scurte și active.

Twitter

Este o rețea care nu a prins în România, dar este foarte activă afară. Președintele Trump este faimos și prin mesajele sale controversate de pe Twitter…

Înainte de a vă lansa, ar fi mai bine să stabiliți o hartă editorială coerentă pe această rețea și să definiți ce tip de informații vreți să comunicați și cum răspundeți părerilor negative. Twitter permite atingerea unei comunități care împărtășește interese similare. Participați la conversații, conectați-vă cu alți twitteri pe care-i cunoașteți și v-ar plăcea să-i aveți printre contacte. Căutați ocaziile de a vă împărtăși ideile, opiniile și centrele de interes cu cei care evoluează în același sector profesional sau, de ce nu, cu necunoscuți care au notorietate și sunt „influenceri”. Faceți căutări pe Twitter cu un hashtag asociat temei voastre predilecte, prezentați-vă unor contacte noi și reînnodați cu cunoștințe mai vechi. Puteți genera trafic pe siteul vostru de internet făcând o promovare a propriului conținut, dând sfaturi, punând întrebări și rămânând la curent cu tendințele din sectorul vostru de activitate. Bineînțeles, redistribuiți mesajele instructive, de divertisment sau pertinente și nu uitați: un „tweet” ideal are circa 100 de caractere și folosește maxim 2 hashtaguri. Cu cât partajați un conținut căutat de utilizatori, cu atât vă crește audiența. Nu uitați să integrați imagini și clipuri video.

LinkedIn

Având din ce în ce mai mulți utilizatori în toată lumea, LinkedIn este o platformă practică, o interfață ergonomică cu funcționalități variate, pentru dezvoltarea proiectelor profesionale. Țineți-vă profilul la zi cu realizările profesionale, cu informații despre formările profesionale și domeniile de expertiză. Actualizați aceste informații în mod regulat pentru ca rețeaua de contacte să vă urmărească progresele și realizările. LinkedIn este ideal pentru a partaja articole, a vă alătura grupurilor de relaționare profesională și a schimba idei. Alegeți un url ușor de memorat, care facilitează vă comunicarea și referențierea în google, dacă sunteți căutat după nume. Aveți interesul să dezactivați notificările inutile pentru contactele voastre, să vă țineți profilul la zi, să faceți recomandări și să urmăriți anumite companii. Puneți în profil informații care nu-l deranjează pe angajatorul vostru. Pentru a le pune în valoare, folosiți capturi de ecran care va avea un impact asupra contactelor voastre. Actualizați și suprimați toate informațiile obsolete sau care nu mai sunt pertinente. Vă puteți de asemenea conecta contul de LinkedIn la Twitter pentru a vă posta mesajele pe ambele rețele sociale. Pentru a crea o pagină a companiei trebuie să aveți mai întâi un profil persoanl. Faceți promovarea paginii voastre incitându-i pe colaboratori, furnizori, clienți și parteneri să vi se alăture, postați oferte de joburi, informații despre activitățile voastre și domeniile de expertiză. Puteți crea grupuri pentru a stimula schimburile și a vă scoate în față produsele și serviciile către o audiență selectată, oricare ar fi țara în care doriți să funcționați.

Alte articole complementare:

3 reguli de aur pentru a vă crește propria apreciere profesională

Topul liderilor preferați de conducătorii de companii

5 lecții de leadership de la Papa Francisc

Cum să aflați cât câștigă colegii dumneavoastră

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *