Blog

Blog
Cum să deveniți foarte buni în managementul bugetelor

Comments (0) - Uncategorized

Cum să deveniți foarte buni în managementul bugetelor

Dacă sunteți manageri într-o organizație, există șanse ca una dintre principalele dumneavoastră responsabilități este să controlați un buget. Managerii fără o specializare financiară cred adesea că acest lucru este dificil. Realitatea este că orice manager din orice domeniu poate deveni foarte bun în crearea și gestionarea bugetelor. Dar cum poate face asta?

Implocați-vă în mod activ în construcția bugetară

În peste 20 de ani de management, nu am încetat să fiu uimit de modul în care managerii, cu performanțe dovedite într-o mulțime de domenii, inclusiv gestionarea bugetelor, nu erau foarte fericiți când trebuiau să se implice în procesul de construcție a bugetului.

Anularea întâlnirilor cu contabilitatea e un lucru comun, iar unii nic măcar nu doreau o reprogramare. Dar dacă nu vă implicați, trebuie făcute presupuneri, probabil de către care știu mult mai puține despre funcțiunile dumneavoastră decât voi. Și cum vreți să fiți evaluați? În funcție de ceva în care v-ați implicat sau în funcție de ceva care v-a fost impus?

Și eu mai spun un lucru, neimplicându-vă în construcția bugetară, veți lăsa practic deciziile referitoare la viitorul firmei la mâna contabililor. Și nu spun că aceștia nu sunt profesioniști, dar au o viziune limitată asupra funcționării firmei…

Cunoașterea factorilor care vă generează veniturile și cheltuielile

Dacă gestionați un buget este vital să înțelegeți factorii operaționali care contribuie cel mai mult la nivelurile de:

  • Venituri generate;
  • Costuri sau cheltuieli necesare.

Pe partea de costuri, orice angajare ori mărire de salariu se va regăsi în cheltuieli. Care sunt factorii determinanți ai generării de venituri și costuri în cadrul activității voastre?

Gândiți-vă la modul în care deciziile voastre au impact asupra bugetului

De fiecare dată când luați o decizie, aceasta are un impact asupra bugetului. Poate fi înlocuirea unei mobile, obținerea unei resurse temporare sau chiar o achiziție majoră de echipamente. Dacă sunteți o persoană care privește deciziile atât sub aspect operațional cât și financiar, veți fi în topul managerilor.

Monitorizați performanța și acționați de cum apare o oportunitate

În majoritatea companiilor există un fel de raport bugetar lunar. Trebuie să fiți foarte atenți la trasarea performanței realizate față de cea planificată. În cazurile în care realizatul nu este la nivelul planificării, trebuie să faceți ceva referitor la acest lucru cu prima ocazie. Este mult mai ușor să atacați provocările atunci când sunt încă mici.

Lucrați împreună cu contabilitatea

Contrar convingerii multor oameni, majoritatea contabililor sunt interesați să fie implicați în afacere în loc să se lupte doar cu cifrele. Contabilul sau directorul financiar este de fapt un partener de afaceri sau sfătuitor care vă poate ajuta cu provocările din domeniul financiar. Făceți-vă un obicei din a vă întâlni cu ei în mod regulat și țineți-i la zi cu ceea ce se întâmplă în domeniul vostru. Este chiar mai bine dacă-i invitați la ședințele de management.

Toți managerii au potențialul de a fi foarte buni în gestionarea bugetelor. Cei care o și arată vor avea oportunități mai mari pentru a progresa în carieră. Deci ce pași veți face în direcția asta?

Alte articole care poate v-au scăpat:

Construirea şi păstrarea unei relaţii durabile cu clienţii

Cele cinci tipuri de mentori de care aveţi nevoie

Citate pentru a vă transforma în lideri

5 reguli pentru o mai bună apărare contra hacker-ilor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *