Blog

Blog
4 mituri despre productivitate

Comments (0) - Uncategorized

4 mituri despre productivitate

Napoleon nu a fost scund. De fapt avea 1,68 m – ceea ce pe vremea aceea era o înălțime peste medie în Franța.

Un peștilor auriu nu are o memorie de 3 secunde, ci de aproximativ trei luni. (Sigur, asta face tendința de a uita numele persoanelor proaspăt întâlnite mult mai puțin scuzabilă…)

Bărbieritul nu face părul mai des, băutura nu vă încălzește, liliecii nu sunt orbi – și mai sunt o groază de mituri care nu au nicio urmă de adevăr…

Sigur, probabil descoperirea că Napoleon nu era scund nu o să vă schimbe viața. Dar anumite mituri, cum sunt cele despre productivitate, sunt destul de importante. Iată ce ar trebui de fapt să știți despre a face anumite lucruri.

Un birou dezordonat afectează productivitatea

Uitați-vă în jurul vostru. Este biroul vostru plin cu hârtii, documente, notițe pe post-it, pixuri și alte chestii? Dacă este, am o veste bună pentru voi: spațiul vostru de lucru aglomerat vă face mai productivi decât pe cei obsedați de ordine.

Un expert în tehnologie, Brian Christian a explicat într-un podcast principiul localizării temporale, care înseamnă că lucrul cu probabilitatea cea mai mare de a avea nevoie de el imediat este unul dintre ultimele pe care l-ați atins. Să zicem că aveți nevoie de un contract. Localizarea temporală spune că sunt șanse ca acesta să fie la îndemână.

Concluzia? Organizarea biroului este o pierdere de vreme deoarece lucrurile cele mai relevante vor ajunge oricum deasupra celorlalte.

În plus, cercetările arată că mediul dezordonat ne face mai creativi. S-ar putea ca Einstein să fi știut el ceva atunci când a spus: „Dacă un birou dezordonat este semnul unei minți dezordonate, al cui semn e atunci un birou gol?”

Puteți lucra o zi de 8 ore

Chiar dacă din punct de vedere fizic sunteți la muncă opt până la zece ore pe zi, probabil știți deja că nu vă petreceți tot acest timp în mod productiv. Între cafele, masa de prânz, conversații lângă distribuitorul de apă și distracții întâmplătoare pe internet, probabil că nu lucrați cu adevărat mai mult de șase până la opt ore, nu-i așa?

E momentul pentru o verificare a realității. Conform unor experți de nivel mondial, majoritatea oamenilor sunt capabili de maximum patru ore de concentrare maximă pe zi. Dar să nu vă fie frică, asta nu înseamnă că salariul ar trebui să vă fie înjumătățit. Cota voastră de muncă de patru ore nu include sarcinile de efort minim, cum ar fi trimiterea de mailuri, planificarea întâlnirilor, aducerea la zi a situației prospecților și așa mai departe.

Pentru maximizarea capacității de concentrare, experții recomandă să vă rezervați o bucată de timp în fiecare zi pentru proiectele importante. Alegeți-vă această fereastră pe baza șabloanelor voastre energetice naturale; de exemplu, dacă în general sunteți plini de energie la 10 dimineața, atunci apucați-vă atunci de cele mai dificile sarcini.

Nu face pauze când sunteți în transă

Mi se întâmpla, pe vremuri să tratez liste foarte lungi de sarcini cu o cană mare de cafea și o cutie de ceva de ronțăit și legându-mă în mod metaforic de birou până când descâlceam fiecare lucru. Și deși îmi terminam ziua cu o durere de stomac, eram întotdeauna mulțumit de ceea ce realizasem. Se pare însă că aș fi putut fi mult mai productiv (și chiar mai fericit) dacă aș fi luat pauze periodice.

Un studiu a descoperit că 10% dintre cei mai productivi oameni fac pauze de 17 minute la fiecare 52 de minute de muncă, iar altul arată că până și cea mai scurtă pauză îmbunătățește în mod dramatic performanța mentală.

„Ca și timpul, energia este finită; dar spre deosebire de timp, aceasta este regenerabilă,” explică Tony Schwartz, autor al The Energy Project (Proiectul Energetic).

Așadar, data viitoare când mai aveți tone de chestii de făcut, asigurați-vă că luați pauze periodice. Orice fel de pauze vor avea efect. Dar dacă vreți cu adevărat să-și merite banii, atunci faceți o plimbarem trageți un pui de somn sau ascultați niște muzică ritmată. Toate astea sunt dovedite științific ca acceleratori ai productivității.

Este posibil să fiți productivi tot anul

Dacă începeți să numărați zilele din ianuarie până la vară, nu sunteți singurii. Dar cerul însorit din iunie, temperaturile ridicate și mesele proaspete au un cost: capacitatea de a fi angajat în muncă. Nu numai că productivitatea scade cu 20% pe timpul verii, dar prezența scade cu 19%, iar 45% dintre angajați sunt distrași. Aceste cifre nu sunt formidabile nici măcar dacă sunt aplicate unei singure persoane. Dar cum fiecare dintre noi depindem de mai mulți colegi de muncă pentru a ne ajuta să ne facem treaba, impactul verii asupra productivității poate afecta întreaga echipă.

Din fericire sunt câteva șmecherii care pot atenua aceste efecte. În primul rând controlați aerul condiționat din birou pentru o temperatură de 21-23°C – cercetările sugerează că aceasta este temperatura ideală pentru accelerarea productivității. În al doilea rând, faceți un salt mental și fizic (bucurându-vă de razele soarelui) făcând anumite lucruri în exterior. Și, până la urmă, dacă tot aveți zile de vacanță, luați-vi-le. (Și nu vă simțiți vinovați: experții în resurse umane sunt în marea lor majoritate de acord că angajații care-și iau câteva zile libere „au performanțe mai bune, sunt mai productivi și mult mai satisfăcuți la locul de muncă decât cei care nu-și iau.”)

Alte articole recomandate:

Lucruri de bază, locuri comune şi evidenţe prea des uitate în management

Pentru reușita viitoarei dumneavoastră ședințe

Lider și gestionar

Semnele prevestitoare ale reușitei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *