Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Interviul de recrutare – ce trebuie să facem pentru a nu fi uitați

Scopul nostru într-un interviu de recrutare este ca recrutorul să nu ne uite. Bineînțeles că este mai ușor de zis decât de făcut atunci când suntem practic în mijlocul unei mulțimi de candidați. Cum să devenim de neuitat? Dacă acționăm abil, dacă nu contrariem recrutorul și îl ajutăm să ne vadă ca pe o parte naturală a anturajului său profesional, avem mari șanse să câștigăm.

  1. Rezolvarea unei probleme a postului prevăzut

Problema interviurilor este că sunt repetitive. După ce a întâlnit patru, cinci candidați sau poate chiar mai mulți într-o zi, orice recrutor își amintește întrebările, dar după cinci ore, răspunsurile candidaților se pot confunda în mintea sa. Putem totuși face diferența pregătind pentru această întrevedere singurul subiect pe care recrutorul și-l va aminti. Trebuie să rezolvăm una sau două probleme legate de postul pentru care candidăm. Pentru a face asta trebuie să ieșim din protocolul interviului pentru a-i expune subiectul. Trebuie să-i arătăm cum am rezolva problema, demonstrându-i capacitățile noastre în locul unui discurs lung.

  1. Să ne purtăm ca un salariat al întreprinderii

Un principiu simplu al psihologiei sociale: cu cât lăsăm mai mult pe cineva în anturajul nostru, cu atât îl vom considera ca pe unul de-al nostru. Scopul nostru într-un interviu este de a deveni un obișnuit al recrutorului. Pentru acest lucru trebuie să ne comportăm ca un salariat al întreprinderii. A face un lucru util, așa cum l-am expus mai sus, este o modalitate de a reuși. O altă modalitate este de a face parte din fundalul mediului înconjurător al managerului. Îi putem cere să facem un tur al serviciului. Chiar dacă acest lucru ar însemna practic o plimbare pe culoar printre birouri, este o ocazie de a întâlni salariații și de a pune întrebări despre organizare și birouri. Obiectivul nostru este de a prelungi discuția și de a pune întrebări pertinente. Veți fi singurul candidat, în memoria sa, care a participat efectiv la viața serviciului. Acest lucru ne face de neuitat, mai ales dacă profităm de ocazie pentru a-i arăta ce putem face pentru a-l ajuta.

  1. Să reușim să-i facem pe salariații întreprinderii să vorbească despre noi

CV-ul este o modalitate nereușită de a obține un post pentru că este un document sec care nu ne poate apăra sau vorbi pentru noi. Cel mai bun avocat este o persoană care-l cunoaște pe managerul care recrutează. După o întrevedere, cei care-l influențează sunt membrii echipei sale. O provocare pentru noi este să reușim un număr cât mai mare de contacte cu ei. În timpul întrevederii îl putem întreba pe manager dacă putem întâlni una sau două persoane din echipa sa. Adesea îi va face plăcere să ne însoțească în biroul unui colaborator. Această tehnică trebuie folosită cu fiecare recrutor întâlnit. Ne concentrăm asupra postului, arătăm ce putem face, cerem o întrevedere și ei își vor aminti de noi, vor vorbi despre noi cu colaboratorii lor pe care i-am văzut. Acest lucru ne face de neuitat.

  1. Obținerea unei recomandări de la un fost șef

Referințele bune ne fac de neuitat, dar mai ales referințele care îl sună pe recrutor înainte ca acesta să le sune. Dacă există unul sau doi foști angajatori cu care suntem în relații bune, le putem cere să-l sune. Trebuie bineînțeles acționat cu finețe în cadrul acestui demers. Referința trebuie să fie credibilă în ochii recrutorului. Dacă își vorbesc înainte de interviu acest lucru poate fi de ajutor în momentul întrevederii. Se induce ideea că un membru al comunității noastre profesionale este gata de a ne recomanda și că mai sunt și alții care ne pot angaja.

  1. A rămâne prezent după interviu

O dată terminat interviul, nu mai avem, în principiu, cum să influențăm decizia angajatorului. Putem găsi un mijloc puternic de ”a fi prezent” după interviu cu un mesaj de mulțumire. Dar nu cu o politețe care poate fi aruncată la coș de îndată ce a fost citită, ci cu ceva util, de exemplu un articol interesant asupra unui subiect discutat în timpul întrevederii, informații asupra unui produs sau a unui dispozitiv care ar mări eficacitatea echipei sale, ori numele cuiva care poate fi un client potențial sau o resursă utilă. Punerea în legătură a profesioniștilor este un dispozitiv cu o putere redutabilă.

Alte articole pe care, poate, le-ați ratat :

Cum să anticipați și să dejucați întrebările unui recrutor

Ce caută un vânător de capete în primul rând în profilul dumneavoastră de pe LinkedIn

Idei preconcepute despre căutarea unui job

Despre adevărații headhunters (sau “vânători de capete”)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *