Blog

Blog
Recunoaşterea unei adevărate „idei noi”

Comments (0) - Uncategorized

Recunoaşterea unei adevărate „idei noi”

Ca orice antreprenor căutaţi o „mare idee”, cea care vă va face afacerea să crească exponenţial, vă va distinge dintre cei asemenea dumneavoastră şi vă va diferenţia între concurenţi. Cum s-o recunoaşteţi? O mare idee posedă o forţă în spatele ei asupra căreia se pot concentra eforturile de marketing. Pentru Chris Wirthwein, CEO la 5MetaCom, sunt 10 careacteristici care o definesc şi o diferenţiază. Utilizaţi această listă pentru evaluarea ideii dumneavoastră. O idee poate fi „mare” pentru brandul dumneavoastră fără să posede ansamblul acestor criterii, dar cu cât ea corespunde mai mult, cu atât poate fi o adevărată idee mare.

1. Schimbarea pe care o provoacă

Ideea superioară va bulversa atitudinile, convingerile şi comportamentele unui public determinat. Ea deschide noi modalităţi de gândire, modifică viaţa clienţilor, pieţele şi întreprinderile. Dacă ea schimbă datele la scară mare, este o idee care va afecta piaţa, clienţii, concurenţii, şi, bineînţeles, întreprinderea dumneavoastră.

2. Exclusivitatea o măreşte

Ideea dumneavoastră este legată de brandul dumneavoastră şi vă puteţi prevala de proprietatea sa exclusivă? În general, nu puteţi poseda o asemenea idee. Puteţi avansa numai dacă întreprinderea dumneavoastră are cei mai buni ingineri de pe planetă, dar fiecare concurent se poate lăuda probabil cu aceeaşi expertiză. În revanşă, o idee cum ar fi „întreprinderea noastră a fost fondată de primii oameni care au păşit pe lună” este o calitate şi o comunicare dificil de copiat.

3. Simplitatea o iluminează

Marketingul elimină excesele şi simplifică; ideea dominantă este cel mai adesea intuitivă, luminoasă, emergentă. O lipsă de simplitate este contra naturii umane. Astăzi clientul are mai multe alegeri posibile decât oricând, este din ce în ce mai informat, matur şi dificil de convins. Ideea creativă nu înşeală, dar prin precizie, dezvăluie şi antrenează o adeziune.

4. Originalitatea sa o diferenţiază

 Umanitatea este cablată pentru a se concentra asupra istoriei sale unice şi originale. Este programată să ignore ceea ce este obişnuit, automat, familiar şi, în schimb, îndreaptă un proiector asupra noutăţii şi particularităţii, care vine să se amestece în rutinele sale. Iată de ce un accident sau un nou panou de afişaj pe traseul dumneavoastră vă vor capta atenţia fără să trebuiască să faceţi vreun efort. Marea idee trebuie să apară ca un nou panou de afişaj în conştiinţa publicului.

5. Capacitatea sa de a surprinde

 Vecină cu originalitatea, surpriza este prin definiţie neaşteptată şi provoacă o reacţie imprevizibilă la cel care o descoperă. Surpriza, pentru o marcă, poate însemna că ea ridică nivelul serviciului pentru client până la a-i dezvolta sentimentul că este apreciat şi bine tratat. Surprizele plăcute îi dau un avantaj care îl reasigură în alegerile sale şi îl fidelizează.

6. Magnetismul său fascinează

 Ideea magnetică posedă o putere de atracţie care face oamenii să se întoarcă spre ea în mod natural. Ea seduce minţile mult mai uşor decât un proces elaborat şi poate fi găsită uneori cu uşurinţă ascultând reacţiile clienţilor, ideile care revin adesea în birou, cuvintele sau frazele care trezesc atenţia sau chiar temele care suscită mai multe discuţii pe reţelele sociale.

7. Pregnanţa sa obsedează

O mare idee vă invadează spiritul până în punctul în care nu o mai puteţi uita. Este un cântec, un gust, un parfum sau o soluţie nouă. În orice caz se înfige în conştiinţa dumneavoastră şi nu vă mai părăseşte. Prezenţa sa obsedantă se încrustează chiar în domenii de activitate înguste sau complexe.

8. Contagiozitatea o împrăştie

 O marcă poate infecta o clientelă şi o idee devine încă şi mai puternică atunci când se propagă în alte sfere sociale. Că o numiţi „virală” sau un „buzz”, marea forţă a ideii superioare este de a vă obliga să vorbiţi cu ceilalţi, fie pentru că obţineţi un avantaj făcând-o, fie pentru că veţi considera pur şi simplu că este de datoria dumneavoastră să o faceţi.

9. Egocentrismul pe care-l exploatează

Fiinţa umană este plină de un interes înnăscut şi de o fascinaţie pentru ea însăşi. Puteţi face o marcă să trăiască dacă pur şi simplu ea face apel la interesul clietului pentru el însuşi, pe care îl va regăsi în ea. John Steinbeck a formulat această idee scriind: „În cea mai mare parte, oamenii nu sunt curioşi, cu excepţia cazului când e vorba de ei înşişi.”

10. Simpatia pe care o trezeşte

 În comunicarea publicitară, factorul care contribuie la eficienţă mai mult decât ceilalţi este simpatia. Este cel mai important, el explică eficienţa unei reclame în privinţa recunoaşterii şi a ceea ce i se atribuie. Mai mult decât numele, elementele determinante sunt simpatia, originalitatea şi coerenţa sa în raport cu mediul.

Alte articole recomandate:

Proiect reușit – secretele unui prestator fericit

Cum să gestionați un feedback care vă ofensează

Interesul de a vă defini reușita pentru a o atinge mai ușor

Tendințe care vă vor influența munca pe viitor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *